onsdag

tranquilito

lite mejor här. vaknade imorse och kände direkt att saker och ting hade bättrats. så idag har jag varit uppe hela dagen, inte haft någon feber (för det insåg jag ju att jag hade ganska ordentligt igår trots allt) och inte har så ont vare sig i hals eller huvud längre. imorgon är jag nog kärnfrisk. tjoho!

idag kommer barnen hit för de ska tillbaka till Esz redan på måndag då hennes mamma kommer från Ungern. vilket är helt förståeligt såklart och H gick med på det direkt såklart. inga problem. kan dock inte låta bli att känna mig lite förbisprungen.. när kommer den tid då även jag blir tillfrågad över såna här saker. jag menar. jag bor ju här också och jag påverkas ju också i allra högsta grad av dessa oannonserade ändringar. ja. så kan det vara. allt kan inte gå precis som man vill.
har försökt prata med M på gmail men hon verkade upptagen med något spel. hon skrev "hablas demasiado..." hehe. ok. jag ska knipa käft. fick dock ur henne att hon inte alls var sjuk som jag utan led av magåkomma. jaja. jag hoppas jag inte åker på det också här..

jag har lite problem med min ekonomi känner jag. hur jag än försöker snåla med att inte köpa saker/godis/kläder så är jag ändå bankrutt varje månad.. fattar inte hur jag lyckas riktigt. och denna månad bör jag spara lite för betalningen till CSN i maj som inte alls går obemärkt förbi i plånboken. fattar inte hur alla andra kan ha så mycket pengar!? folk i labbet har råd att resa och köpa datorer etc. jag har inte ens råd med ett par nya skor. suck. jag borde skaffa mig ett extra-jobb i någon bar eller nåt på helger. men då skulle väl karlen bli tokig.. skulle bara vara så skönt att ha lite extra liksom, att det inte tog slut på kontot utan fanns kvar i slutet på månaden. och att jag kunde köpa saker till mig själv utan att behöva oroa mig så mycket över hur jag ska klara det ekonomiskt.
nu behöver jag dessutom sätta igång och köpa flygbiljetter till sverige för sommaren. hur ska jag ha råd med det? buhu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar