måndag

avundsjuk

nu har jag typ inte skrivit pa flera manader men anda, jag maste bara skriva av mig for jag kanner mig som en knut av jobbiga kanslor. jag sitter och laser en vans-brors-frus blogg. hon ar nagot ar yngre an mig men min vans bror har redan tva barn sen tidigare sa hon ar i lite samma sits som jag. anda ar vi sa olika, hela hennes blogg genomsyras av den har karleken till barnen och hur kul de har. fan. hur gor man liksom.
varfor tycker jag att det ar sa himla svart?
igar kom barnen over efter vi kommit hem fran var semester i sverige. de blev jatteglada for presenter och todo men sen borja A gnalla och vara valdsam och saga en massa jobbiga saker. och jag kan liksom inte riktigt halla mig neutral och okanslig. jag tar at mig av allt hela tiden. och blir jatteledsen nar hon ar konstig. sen nar hon skulle sova grat hon i sakert 1.5 h over att hon saknar mamma. inte alls kul.
jag och H hade det bade jobbigt men aven valdigt trevligt i sverige. det blev liksom bara battre och battre ju langre veckan gick. som att det bara fattades att vi spenderade lite tid ihop. och jag kande mig glad over detta. det var som att vi la allt jobbigt bakom oss. men saklart kommer vi hem och det forsta han gor ar att chatta med sin chef pa gmail och da blev jag sur, sen ringer hon och de pratar en halvtimma pa telefon om jobb jobb jobb och da ar vi tillbaka i hela cykeln igen och han maste jobba sent pa sondag kvall nar A antligen somnat och jag sett fram emot att antligen ha tid att sitta ner tillsammans. nej. han ska lasa och jobba till 01 istallet. fan va arg jag blev.

och aldrig har man tid for nagonting. det har jobbet ar fan bara skit. jag tror inte jag vill plugga 4 ar till for att bli overutbildad nar det inte ens finns jobb.

skiiit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar