onsdag

CH-aktivering och strejk

ibland nar jag vill plaga mig sjalv sa gar jag in pa CSN och tittar pa detta;

Din beräknade återbetalningsplan
2010 - xx:-
......

2034 - 17.406:-

sa himla roligt... buhu


idag sitter jag vid datorn och tragglar mig igenom mitt literaturseminarium om denna artikel;
Ligand-Accelerated C-H Activation Reactions: Evidence for a Switch of Mechanism Keary M. Engle, Dong-Hui Wang, and Jin-Quan Yu JACS 10.1021/ja105044s
helt klart valdigt intressant men sattet man jobbar har ar sjukt oeffektivt. varje gang vi bara ska presentera en enkel artikel som detta sa maste vi gora det jatteseriost och perfekt annars ballar surbullen ur; alltsa sitter vi dagar med presentationen och slosar massor och ater massor av forskningspengar.


idag ar det strejk i hela Spanien sa idag far man klara sig bast man kan utan bussar etc. typsikt att vi inte fick blockad pa jobbet ocksa.. hehe



nu verkar det i alla fall som hosten kommit till Spanien ocksa. Hela veckan har vi haft runt 10-12ºC pa morgnarna. pa jobbet ar de iskallt for att anpassningen till vadret och denna byggnads underhall inte ar sarskilt exakt.hehe. men nu maste man i alla fall ha jacka och kanske en scarf pa kvallarna och morgnarna. jag har stoppat i tacken i paslakanen i allas sangar och det ar riktigt skont att krypa ner i. just nu, ar vadret helt perfekt. 10ºC pa natten, 25ºC mitt pa dagen och en frisk klar luft. allt kanns liksom rent och frascht. och hemma ar det varmt och skont bara man stanger fonstrena och dorrarna. inga problem alls. om jag inte minns fel sa fros vi redan vid dessa temperaturer i gamla lagenheten. den gick ju liksom inte att varma upp riktigt. jag ar saaa glad att vi flyttade. san sjukt stor forandring.

nej nu maste jag tillbaka till min ppt.. ZzzZZzzzzZZzz..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar