tisdag

syster-dyster

jag vet inte varfor det alltid blir till blogen jag flyr nar jag mar daligt. kanske for att jag inte kanner mig sa jattebekvam att prata med folk har, eller jag vet inte.
idag ar i alla fall en jobbig dag. jobbmassigt egentligen men jag kanner ocksa att det tar pa krafterna med att vara latsasmamma. jag tycker A beter sig jobbigt och jag kanner att H liksom inte tar tag i det! dessutom blir jag frustrerad nar hon inte lyssnar pa vad jag sager. kanner mig liksom inkapabel att ta hand om situationen. det ar samma kansla pa jobbet ocksa. som att jag stirrar mig blind pa problemen och kommer ingenstans, hur mycket jag an skaller pa mina reaktioner sa gar dom i alla fall inte som jag vill..
suck..
mina kollegor ar i alla fall gulliga och forsoker muntra upp mig sa gott de kan, det ar fint. =)

imorse hade jag medicinsk undersokning har pa jobbet. det ar ballt att dom gor sant har. varje ar gor dom en totalkontroll med urin- och blodanalys, synkontroll, lungkapacitetskontroll, matning, vagning, balans etc etc. jattebra, de haller ju koll pa oss om vi far illa av jobbet. man ar ju anda i en riskzon som kemist. kanns skont =) mitt blodtryck var hogt forra gangen (jag tror mest pga nervositet/cigarett/kaffe) men den har gangen var det helt ok med en puls pa 68, det ar riktigt lagt for att vara jag.

nu maste jag tillbaka till mitt seminare-forberedande, fick som straff forra veckan av chefen att halla i seminariet eftersom jag faktist var hemma i torsdags da det var rod dag har. han tycker inte man ska bry sig om sant. javla idiot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar